Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Deze methode wil de spreekvaardigheid van volwassen anderstaligen stimuleren aan de hand van tekeningen en opdrachten. De items behandelen zowel taalgebruikssituaties als grammaticale vormen. De opdrachten zijn gerangschikt in oplopende moeilijkheidsgraad en gaan van beginnersniveau tot gevorderden.
Didactics of languages --- Communication Communicatie --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Cours de langue Taalcursus --- Méthodes Methoden --- Parler Spreken --- Vocabulaire Woordenschat --- #KVHB:Spreekvaardigheid --- spreekvaardigheid --- verbale expressie --- vreemde-talen-onderwijs: didactiek --- Luistervaardigheid --- Spreekvaardigheid --- didactiek --- Luistervaardigheid. --- Spreekvaardigheid. --- didactiek.
Choose an application
Veel Nt2-cursisten vinden het lastig om Nederlands te spreken, vooral in een examensituatie. In dit boek: tips en strategieën die de spreker steun geven in alledaagse gesprekssituaties en bij een examen.
NT2 --- spreekvaardigheid --- Adult education. Lifelong learning --- Phonetics --- Dutch language
Choose an application
Spreekmethode voor laagopgeleide anderstaligen en gericht op activeren en verlagen van de spreekdrempel
NT2 --- spreken --- mondeling --- Adult education. Lifelong learning --- Grammar --- spreekvaardigheid
Choose an application
Het Presentatiespel is een kaartenset met meer dan zeventig presentatieopdrachten. De kaartenset is ontworpen met in het achterhoofd de verscheidenheid aan deelnemers die een presentatietraining heeft: iedere deelnemer heeft immers andere leerdoelen. De kaarten combineren een korte beschrijving van de theorie met een concrete oefening. Doordat er zo veel verschillende opdrachten zijn, kan de ene deelnemer bijvoorbeeld werken aan betere handgebaren en de andere aan gevarieerde intonatie.Docenten en presentatietrainers kunnen met het Presentatiespel een complete collegereeks samenstellen, maar ook een resterend kwartier van een training vullen, afgestemd op de leervragen en het niveau van de deelnemers. Deelnemers voeren de oefening uit in combinatie met een voorbereide presentatie of als improvisatieoefening. Door de grote variatie aan onderwerpen kan de trainer inspelen op de leervragen van studenten of variëren op niveau. Beginnende presentatoren krijgen bijvoorbeeld ruime(re) voorbereidingstijd of kunnen de oefening uitvoeren aan de hand van een voorbereide presentatie, zodat de oefening voor hen gemakkelijker wordt. Gevorderde presentatoren krijgen minder voorbereidingstijd, een moeilijkere oefening of ze krijgen ter plekke een onderwerp toegewezen, zodat ze door deze beperkingen of vergrote complexiteit meer uitgedaagd worden.De opdrachten zijn verdeeld in vier categorieën: structuur en verhaallijn, presentatietechniek, vragenronde en zelfverzekerd spreken. De set is daarnaast voorzien van concrete werkvormen, zoals een opwarmingsronde met oefeningen om de student zelfverzekerder aan een presentatie te laten beginnen. https://www.vangorcum.nl/product/100-382_Presentatiespel
Spellen --- Presenteren --- Spreken --- Spreekvaardigheid --- Games --- 305.8 --- presenteren --- spreken --- taal --- communicatie --- Communicatie --- Presentaties --- Werkvormen --- Training --- Communicatietechnieken --- Presentatie --- Werkvorm --- Communicatietechniek --- Mondelinge communicatie. --- Presenteren. --- Verhaallijn --- Spreken in het openbaar --- Didactic strategies --- Mass communications --- didactische werkvormen --- spreekvaardigheid --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Met dit boek kunnen midden- tot hoogopgeleide anderstaligen van ongeveer niveau A2 tot en met B2 van het ERK hun spreekvaardigheid verbeteren met behulp van strips, illustraties en foto's. Zo worden de cursisten gestimuleerd om het Nederlands actief te gebruiken. Het boek is bedoeld als verrijking en herhaling. De opdrachten worden aangeboden op 3 niveaus. De meeste opdrachten worden in tweetallen gedaan in de les. Cursisten die de oefeningen thuis willen doen, kunnen de voorbeeldantwoorden gebruiken. Het boek bestaat uit vier delen. In deel I leert de cursist een goedlopend verhaal vertellen aan de hand van strips. In deel II oefent de cursist met veelvoorkomende taalfuncties, zoals uitnodigingen, advies geven of mening geven. Spreken in praktijksituaties staat centraal in deel II. Deel IV staat geheel in het teken van vrij spreken. Met de code in het boek en een account kan toegang verkregen worden tot het online studiemateriaal. Dit bestaat uit meer informatie over grammaticale onderwerpen, voorbeeldantwoorden bij de opdrachten, beoordelingsformulieren en links naar websites bij een aantal opdrachten.
Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- NT2 --- spreekvaardigheid --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Communication visuelle Visuele communicatie --- Anderstaligen. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Nederlandse taal. --- Spreekvaardigheid.
Choose an application
MILOS is een instrument voor de beoordeling van spreekvaardigheid, met de eindtermen Nederlands voor het lager onderwijs als referentiepunt. Bij de meest relevante eindtermen werden spreektoetsen ontwikkeld. MILOS bevat toetsen voor het tweede en het vijfde leerjaar voor het hele Vlaamse Onderwijs. MILOS bestaat uit een cd-rom en een dvd. Op de cd-rom vind je de handleiding en de spreektoetsen. Op de dvd staan de filmpjes die bij de spreektoetsen horen.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- spreken --- lager onderwijs --- 475.21 --- Nederlands --- didactiek --- evaluatie --- spreekvaardigheid --- toetsen --- 474.4 --- Spreken --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : spreken --- Evaluatie
Choose an application
Dit boek is een handleiding voor een systematische aanpak van de spreeklessen. Naast wat theoretische hoofdstukken is er grote aandacht voor de lespraktijk: het rollenspel, oefeningen, taken, werkbladen, buitenschoolse opdrachten...
Didactics of Dutch --- didactiek --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- NT2 ; didactiek --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- Jeux de rôle Rollenspel --- Parler Spreken --- Vocabulaire Woordenschat --- Cours de langue Taalcursus --- Communication Communicatie --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- 485.1 --- Didactiek --- NT2 --- Rollenspel --- Spreekvaardigheid --- Spreken --- Mondelinge communicatie --- Spreekkunst --- spreken --- verbale expressie --- Nederlandse taal- en letterkunde --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Functioneel georiënteerd oefenboek dat inzicht wil bieden in een aantal pragmatische nuances van het Nederlands. De auteurs leren hoe je met een aantal kleine woordjes (particles e.d.) een gesprek of een tekst levendiger, genuanceerder, beleefder, enz. kan maken. Het boek is in de eerste instantie bedoeld voor gevorderde studenten Nederlands als Tweede of als Vreemde Taal (meer dan 2000 woorden). Dit leerboek is zo opgevat dat het als aanvulling bij elke cursus Nederlands gebruikt kan worden, in klasverband of bij zelfstudie.
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Nederlands --- Néerlandais (langue) --- Dutch language --- Néerlandais (Langue) --- Problems, exercises, etc. --- Problèmes et exercices --- 803.93-07 --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- Nederlands: anderstaligen --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlandse taal --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- schrijfvaardigheid --- oefeningen --- spreekvaardigheid --- leermiddelen --- oefeningen. --- leermiddelen. --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Néerlandais (Langue) --- Problèmes et exercices --- Schrijfvaardigheid --- Oefeningen. --- Spreekvaardigheid --- Leermiddelen.
Choose an application
Leespraat laat zien hoe praten over boeken werkt. Het boek biedt praktische adviezen en informatie voor iedereen die met kinderen en boeken werkt. Hoewel voortgekomen uit en toegespitst op de lespraktijk zal het ook ouders, boekverkopers en bibliothecarissen tot steun zijn bij het praten met kinderen over hun lees- en leefervaringen. De twintig jaar geleden afzonderlijk verschenen boeken 'De leesomgeving' en 'Vertel eens' zijn in 'Leespraat' samengevoegd, waar nodig opnieuw vertaald en geactualiseerd.
434.3 --- 434.8 --- Jeugdliteratuur --- Leesopvoeding --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Leesbevordering --- Lezen --- Lezen ; kinderen --- Boeken : basisonderwijs --- Boeken : kleuteronderwijs --- Leesstrategieën --- 433.7 --- Beschouwingen over jeugd en boek --- Activiteiten met het jeugdboek --- leesopvoeding --- leesbevordering --- jongeren --- leesopvoeding, leesgewoonten, invloed van lezen en van boeken op kinderen --- Schrijven --- Spel --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- Leesbevordering. --- Jeugd. --- Leesvaardigheid. --- Spreekvaardigheid. --- leesbevordering. --- taalonderwijs.
Choose an application
Aan de Vrije Universiteit Brussel worden sinds enige jaren intensieve taaltrainingen georganiseerd. Studenten uit uiteenlopende opleidingen kunnen deze vaardigheden inoefenen en verder ontwikkelen. De oefeningen, tips en uitleg die daarbij aan bod komen, werden verzameld en verwerkt in dit boek Academische Taalvaardigheden. Het boek bestaat uit 2 delen: 1. Elementgerichte oefeningen en 2. Vaardigheden. Het werk biedt praktische tips en oefeningen voor alle studenten die van plan zijn een opleiding in het hoger onderwijs aan te vatten of die al een opleiding volgen. Dit tweede deel gaat over meer globale taalvaardigheden: begrijpend lezen, leren definiëren, taalregisters, taalarmoede, leren werken met het woordenboek enz.
Academische leesvaardigheid.
---
Academische schrijfvaardigheid.
---
Academische taalvaardigheden.
---
Academische teksten
---
Communicatieve vaardigheden.
---
Nederlands.
---
Sociaal-wetenschappelijk onderzoek.
---
Nederlandse taal.
---
Academische spreekvaardigheid.
---
316.772
---
Nederlands
---
communicatie
---
hoger onderwijs
---
leesvaardigheden
---
oefeningen
---
taalgebruik
---
taalvaardigheden
---
* 844.6
---
wetenschappelijke taal
---
808.1
---
844.6
---
taalvaardigheid
---
Communicatie
---
Hoger onderwijs
---
Nederlands 844.6
---
Nederlands, communicatie
---
Taalvaardigheid
---
81
---
Taal
---
Taalgebruik
---
Hoger onderwijs; Vlaanderen
---
316.772 Communicatievormen--
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|